fredag 27 maj 2011

Det är skillnad på spelare och spelare!

Det finns de som tycker det är konstigt att vissa spelare når allsvenskan. De tycker att det skulle JAG också klara om JAG hade samma tur.
Sedan läser jag i tidningen idag om matchen mellan EIS och Räppe, där en 42-årig Peter Wibrån dominerar fullständigt! Jag vill påstå att där ser ni skillnaden på de som spelat allsvensk fotboll och de som inte gör eller gjort det.
Vad är det som gör att en spelare lyckas ta steget vidare hela tiden? Jag menar att det handlar om spetskvalitet! Talang är det många som har men att ha något som sticker ut över det vanliga är viktigast för att vara intressant. Det är ingen spetskvalitet att t ex bara springa fort, eller kunna dribbla sju man på stället, eller skjuta hårt, för det kan många spelare.
Du kan se redan vid 10-12-års ålder om en spelare ska bli en elitspelare eller inte! ( med små undantag )

3 kommentarer:

  1. Håller absolut inte med om att man redan i 10-12 års ålder kan se om en spelare blir elitspelare eller inte. Däremot kan man se om förutsättningarna finns för att bli elitspelare. Sedan finns det absolut dem som utvecklas senare som inte alls visade elittalanger i tidiga ålder.

    SvaraRadera
  2. Du behöver inte hålla med, men jag står fast i min åsikt. Jag skrev också att det finns undantag. Jag menar att du ser om en spelare har vad som krävs, utöver att bara kunna spela boll om du förstår vad jag menar. Har sett massor med prov på min iakttagelse.

    SvaraRadera
  3. Johnny, du behöver gå in på inställningar till din blogg och ställa in tiden rätt. Folk kan ju få för sig att jag är uppe klockan 04:07 och kommenterar dina inlägg :-)

    SvaraRadera