onsdag 27 april 2011

journalistik på hög nivå?

Jag undrar hur det kommer sig att svenska stor medier för fotboll tycker att Zlatan är mera utbränd än andra spelare som spelar 90 minuter varje match? Hur kommer det sig att han är mer mentalt trött än andra spelare?
Alla spelare som spelar på elitnivå måste bli minst lika trötta. Jag vill påstå att en spelare som Elmander, som jobbar tre gånger så mycket skulle vara totalt utbränd redan efter tio omgångar om man jämför!
Vidare anser jag att 12 mål i premier league i ett mittenlag utan att slå straffar smäller högre än att peta in 17-18 i ett lag som anfaller och har målchans i varje anfall.
Men detta är inte Zlatans fel, utan de sk."experterna" aftonbladet,expressen och sidan för inbördes beundran,fotbollskanalen!
Jag anser att det måste finnas några journalister som inte gör i byxan så fort Zlatan tilltalar dem!
Zlatan är sveriges bästa spelare, men det finns svenska spelare i bra ligor som också spelar i 90 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar