söndag 10 april 2011

Helgen är vår bästa tid!

Söndag! Helger är sedan ca 3 år tillbaka arbetsdagar. När jag arbetade s.k vanlig 5 dagarsvecka var helgen något jag verkligen såg fram emot, speciellt fredagar var något speciellt. Känslan av att ha två kvällar i rad utan att behöva stiga upp i ottan morgonen efter, var värt mer än lönen ibland.
Under den tiden jag var tränare försökte jag oftast styra matchdagar, så att det blev fredagkvällar av flera skäl. För det första så var oftast spelarna igång efter en hel dag på jobb eller skola, för det andra så hade man hela helgen ledig för annat.
När jag själv var aktiv spelare så var det nästan alltid spel lördagar kl 3, jag tyckte alltid att att det var jobbigt med tiden jag hade fram till samlingen. Jag sov gärna länge på morgonen, hade svårt med att äta för att orka spela en match, och kroppen kändes ofta som den var i viloläge.
Numera är det som mest jobb på helgerna, och ju närmare sommaren man kommer ju roligare blir det.

Imorgon är det dags att besöka nya arenan i kalmar! match mot Djurgården inför en fullsatt Guldfågeln arena. Johansforshyttan sponsrar och får därmed ett antal biljetter. Dags att använda de två första, nästa två använder vi till KFF-Elfsborg den 20:e april.
Kalmar-Djurgården har varit ur Elmsynvinkel ganska lyckosamma drabbningar! 2008 blev det storseger 5-1 med två mål och två assist. 2009 blev det 6-1 med tre mål för Elmare. DIF är nog glada att slippa möta Elmbröder imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar