måndag 1 oktober 2012

JIF-Alsterbro, guldbröllop och The elm`s

Sista matchen i emmabodasexan spelades mot Alsterbro och slutade med en stabil 7-2 seger. Jag kunde inte själv närvara sista matchen, men enligt rapporten såg det ut som flertalet matcher i år. En svag första halva som följdes av en urladdning i den andra.
Kul att Valle och Johan fick göra sina första mål för säsongen och ett stort grattis till Adam som vinner skytteligan i emmabodasexan med sina 19 mål.
---
Själv firade jag och anki mina föräldrars guldbröllop, tillsammans med övriga syskon med familjer. Det blev en mycket trevlig kväll med massor av minnen som vi haft tillsammans genom femtio år.
En god middag på fina grimsnäs herrgård följdes med fortsatt fest på björkvägen. Klockan tre! blev det sängdags efter en glad och minnesvärd 29 september 2012.
---
CSKA förlorade derbymatchen mot Dynamo med 0-2 och tappade därmed serieledningen till Antchi. Rasmus spelade som vanligt hela matchen, men får ta på sig första baklängesmålet! Enligt honom själv är det sånt som händer ibland, och det kan jag hålla med om.
AZ spelade 3-3 igår, där Vicke fortsatte sin målproduktion från hattricket i torsdags med att göra 1-0 redan efter 5 min.
Elfsborg vann efter mycket besvär med 1-0 igår och fortsätter i toppen. David började på bänken för att baksidorna hade börjat göra sig påminda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar