lördag 2 juli 2011

Livegna??

Jag kan konstatera att många tycker det är fel att en fotbollsspelare lämnar en förening gratis. Jag kan tycka att lyckas en förening få bra betalt för en spelare, så är det bra givetvis men jag kan däremot inte tycka att en ny arbetsgivare ska betala pengar till den gamla vid arbetsbyte! Jag tror inte att exempelvis Flygt skulle betala en stor summa pengar till Kährs om en anställd byter jobb.
Skulle det vara så att den nya klubben får betala ex 10 miljoner för en spelare, så anser jag att moderföreningen skulle få betydligt högre ersättning än nuvarande minimala procentsats. Många gånger har grunden för en spelare att lyckas skapats redan de första femton åren.
Jag hoppas att fler och fler spelare får den unika chansen att lämna en förening utan ersättning om de fullföljt sitt kontrakt. De spelare som vill lämna under kontraktstid måste givetvis en ev ny klubb betala för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar