måndag 26 mars 2012

Holland, Miniläger och Glas

Nu var det ett tag sedan förra blogginlägget, så ni trodde väl att jag slutat. Men det har varit annat på g som gjort att det blivit ett litet uppehåll.
Veckan som varit inleddes med en ny Hollandsresa för anki och mig, Heerenveen var målet och träffa Vik med familj. Hugo växer och har en energi som gör en avundsjuk! Det blev cupmatch mot PSV också, en match som i första halvlek var ett litet övertag för SCH och Elm som målskytt,men där PSV i början av andra avgör med två mål inom loppet av fem minuter.
Torsdag till söndag hade vi i JIF ett miniträningsläger, bra uppslutning på passen som avslutades med en match mot Orrefors.
Ser bra ut i truppen so far, många spelare som visar att de vill vara med i premiärelvan. Det är en förmån att få jobba med så bra spelare för att vara på division sex nivå!
Vad det gäller jobbet så ser det ut nu att det kanske lossnar lite på kundsidan! En annan reflektion jag gjort är att en viss kvinnlig formgivare i åfors har uttryckt att glaset är för billigt! Och att dyrare glas skulle få fler människor att handla, märkligt tänkande! Jag anser att glaset du köper kostar en viss peng att tillverka, och därför behöver man inte lägga på i många fall flera hundra procent. Finns ingen anledning. Om folk tycker om att handla dyrt glas så skulle inget bruk behöva läggas ner.
Om nu regeringen ska göra något för glasriket så hoppas jag att alla får delav hjälpen och inte bara Kosta/Boda.
                                                          ALVE 1 ÅR!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar