tisdag 29 november 2011

JIF Nostalgi!

Tillbaka i Johansfors IF igen! Klubben där allt började både för mig som spelare och senare som tränare på ungdomssidan.
Som spelare var jag med på höjdaråren 1978-1980, med spel i division tre som den stora höjdpunkten i föreningens seniorfotboll. Jag avslutade min aktiva karriär som spelare i Robert Elmgrens trupp 1998, 36 år gammal.
Som ungdomstränare började jag i och med att David ville spela fotboll, och det var 1991 tror jag! Sedan fortsatte det med en mängd pojklag i föreningen fram t o m 2000. Som kuriosa kan det vara av intresse att Johansfors 1999 hade två stycken 15-årslag i seriespel! Makalöst bra. 2000 spelade föreningens 16-åringar i pojkallsvenskan, vilket är en stor bedrift av en liten klubb som JIF!
Jag har haft förmånen att hjälpa ett antal duktiga spelare i föreningen att bli oerhört bra spelare som seniorer, eller vad sägs om: David Elm, Viktor Elm, Rasmus Elm, Tommy Petersson, Richard Sandström, Mattias Evestål, David Bergkvist m fl.
Att nu får komma tillbaka som seniortränare ska bli verkligen kul och inspirerande efter två och ett halvt års uppehåll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar