tisdag 21 augusti 2012

Analyser av diverse!

I fredags kom första förlusten i årets serie, en rättvis Kostaseger dessutom, men det som är lite konstigt är hur mycket analyser folk gör när det blir en förlust! Efter en seger är det aldrig så mycket diskussioner. Det är exakt samma reaktioner som blev efter att vi förlorat en träningsmatch mot Örsjö. Då var det Ahonen som gottade sig åt förlusten, nu är det helt plötsligt ett gäng experter i samhället som har massor att säga! Att vi sedan inledde hösten med fyra poängs ledning, för att två omgångar senare och matcher mot Lenhovda och Kosta ha en ledning med fem poäng är det ingen som reagerar på.
----
Vidare har Elfsborg visat styrka med två blytunga segrar mot MFF och HIF. David har verkligen visat att han är en lirare, för de som trott att han bara kan nicka och böka. Hans teknik är glimrande!
---
AZ skulle kanske haft en ledning med 5-0 i paus senast,men oförmåga framför mål blev en rysare sista fem minuterna när Heracles reducerade till 2-1. Till slut seger 3-1 och en bra första halvlek av Vicke i den 35 gradiga värmen.
---
CSKA har trampat igång med två raka segrar, nu senast med 3-0 och en formidabel assist till 2-0-målet av Rasmus. Bara hoppas att de fixar AIK, som inte har någon spelare av klass!
---
Växjö kommun ville att Kosta/Boda skulle ställa ut i sina nya lokaler, men då skulle de ha betalt för att ställa ut! Katastrof! Att de fortfarande tror att de är så jäkla märkvärdiga.

13 kommentarer:

  1. Skönt att DE kommit i sådan kanonform.
    Han är helt suverän i IFE:s anfall och den främsta orsaken till vinsterna mot MFF och HIF.

    SvaraRadera
  2. Varför denna ständiga bitterhet Johnny där du alltid känner dig förnärmad och påhoppad. Om ni vinner eller förlorar är inget jag gottar - eller har gottat mig i - utan jag kommenterade er ganska så ålderstigna trupp i matchen. det är trots allt ganska så stor skillnad.

    SvaraRadera
  3. Ja du Jonny! Starkt av AIK att slå CSKA trots att de inte har någon spelare av klass...Vad säger det om Rasmus och co...?

    Dessutom så behöver du hjälp med självinsikten vad det gäller dina 3 fotbollssöner:

    1. David Elm är ingen tekniker, han kämpar för att ta en ordinarie plats i allsvenskan.

    2. Viktor Elm är en ordinär spelare i svaga holländska ligan, han är väldigt långt från en landslagsplats som du tyckte i våras.

    3. Rasmus Elm är en stor talang men kanske inte de stora matchernas man. Gårdagen och EM-Slutspelet visade detta!

    I övrigt är det fantastiskt att alla tre har kommit så långt men någon måste nog hjälpa dig lite på traven hur pass bra de är! Känns inte som du riktigt förstår det...

    PS Hoppas du märkte att AIK har en bra målvakt trots ditt tidigare inlägg=)

    SvaraRadera
  4. håller med att det var starkt utan klasspelare! Det är väl det enda du har rätt i!
    Anonyma med stavfel är inget att bry sig om!

    SvaraRadera
  5. Stavfel? Vart? Jonny? Ungefär lika intressant som att du stavar Älghult och Johnny med små bokstäver...

    Rätt är svårt att bevisa i tyckande! En relevant fråga dock till dig, är:
    Hur många matcher har David startat på plan respektive startat på bänken...Svaret på den frågan kanske gör att du ger mig ett rätt till, förutom det du skrev om klasspelare!

    SvaraRadera
  6. Ha ha kul att du likställer dålig teknik med bänken!
    stavfel var det mest intressanta i ditt lilla inlägg, bara det.

    SvaraRadera
  7. Jag är en fotbollsintresserad person som håller på AIK, som ju är en svensk klubb med relativt små resurser ( internationellt sett), som med små ekonomiska medel fått fram en fotbollstrupp som består utav ett stort antal lokala förmågor blandat med ett antal unga (18-22 år) oprövade talanger utifrån ( några undantag finns så som den fantastiske målvakten Ivan Turina , Daniel Tjärnström med flera ), att detta lag kan slå ut ett miljardbygge som CSKA Moskva är inget annat än en fantastisk prestation oavsett hur detta gick till, som man som vän utav svensk fotboll i allmänhet applåderar åt.
    Jag tycker att AIK har många spelare utav klass (Ivan Turina , Nils-Erik Johansson, Niklas Backman , Celso Borges med flera) . Jag tycker även att de tre bröderna Elm är fantastiskt bra fotbollsspelare och att tre så fantastiska spelare finns i samma familj är unikt.
    Men jag har inget emot CSKA Moskva och önskar dem lycka till i ryska ligan resten av säsongen.

    SvaraRadera
  8. Dålig teknik=bänken? Vart skriver jag det? Väntar fortfarande på att få reda på mina stavfel så att jag kan lära mig något!

    Väntar också på svar från dig om Ivan Turina är en klasspelare eller inte!

    SvaraRadera
  9. Ditt lilla anonyma spektakel!
    Du måste till skolan nu!!

    SvaraRadera
  10. =) Du har humor!
    Är redan fullärd! Men så var det ju det här med stavningen..

    Vi kanske syns nästa säsong....

    SvaraRadera
  11. Anonym:
    Här får du stöd av Daniel Kristoffersson på Expressen!

    Citat:
    RASMUS ELM
    Det har snackats väldigt länge om att Rasmus Elm ska ta ytterligare ett kliv framåt och dominera lika mycket i landslaget som han gjort i AZ. Men vi har väntat och väntat på det och trodde kanske att han skulle visa det under EM. Men nej, det gjorde han verkligen inte och i kväll hoppas jag därför att Elm visar varför han ska vara given i Erik Hamréns startelva. Tar han inte chansen mot Kina i kväll och mot Kazakstan på tisdag kan man faktiskt fråga sig om han ska vara så given som han verkar vara i A-landslaget just nu.

    Slut Citat:

    Jag tycker personligen lite som du att bröderna är fantastiska men att pappa "hypar" dem lite för mycket!
    Ungefär som Markku Ahonen med sin son, om du vet vem det är?
    Tror sådana föräldrar gör mer skada än nytta ......

    SvaraRadera
  12. Jag vet inte om de har något att bevisa för någon? jag tror inte de bryr sig ett skvatt vad andra tycker.
    Synd att ni inte begriper att jag skriver lite för att provocera!
    Det måste ju finnas fler vinklar än vad media angriper, eller hur? Kristoffersson är ju inte precis någon man lyssnar på! men däremot lyckas han förmedla sin inskränkta syn för en hel nation.

    SvaraRadera
  13. Tack Jocke! Ja, jag känner till Ahonen också!

    Jonny du lyckas verkligen provocera mig, det har du helt rätt i! Men jag håller med Jocke att som jag även tidigare skrev, att det är enormt att alla dina söner gått så långt.

    Sedan förstår du nog att om du provocerar så blir du provocerad tillbaka! Hålla på om stavning och sådant är ju bara bevis på att du inte har något motargument!

    De har inget att bevisa, helt rätt, det är inte som bloggar om sin förträfflighet! Men det är ju dina blogginlägg som gör att man vill att DU bevisar något.

    Jag undrar om David tycker det är bra när du beskriver hans fantastiska teknik. Eller vad tycker Viktor om att du för fram honom som en landslagskandidat? Vad tycker Rasmus om att du dissar AIK innan matchen!

    Många frågor blev det!

    Men du hittar väl något meningsbyggnadsfel/stavfel och ber mig gå till skolan igen, i stället för att svara!

    PS Tyck vad du vill men många lyssnar på Kristoffersson!

    SvaraRadera